Muzika DSC_0328

Publikováno Srpen 6th, 2014 | Autor: Flood

0

Report: Let it Roll Open Air Festival 2014

Přinášíme vám fotoreport z každoročně se opakující akce v areálu Benešovských kasáren, kde se konal 7. ročník největšího DnB festivalu v Evropě Let it Roll.

Den nultý:

Bohužel budu muset začít negativně, jelikož dojem z organizace a rozložení festivalových ploch nebyl úplně ideální. Ano, areál kasáren najdete lehce, nicméně po zaparkování na prvním parkovišti označeném Parking už u vjezdu a skenování lístku pro parking byla slečna zmatená a ptala se nás, zda-li nemáme k parkingu normální lístek. Poté jsme se vydali na skoro 10 minutovou procházku po neoznačené cestě (i když jsme zvolili Main Entrance, kde by člověk počítal alespoň s navigačními plakáty). O pár dotazů a špatných odboček později, jsme se konečně dostali k akreditaci, kde jsme dostali označení kobalt, které nám následně u dalšího stánku museli strhnout a dát Chrome pásku. K pásce jsme dostali jako všichni mapku a žetony na kelímky od piva. Po prohlédnutí mapy jsme zjistili, že parkujeme úplně špatně. Naštěstí po optání se u brány parkoviště nás navedli tak, že na hlavní silnici uvidíme cedule Cobalt Parking. Ty tam sice nikde nebyly, ale po asi hodině jsme se konečně dostali na správné parkoviště a do správného kempu. Přišlo nám to zbytečně zmatené. V kempu ve čtvrtek sice ještě nebylo moc lidí, nicméně atmosféra například u stánku s pivem a jídlem nebo i u větších skupinek stanů byla skvělá. Všude neslyšíte nic než DnB a to byl teprve předkrm.

Den první:

Areál festivalu měl otevírat až v 16:00, takže do té doby jsme odpočívali u stanů, zašli si na oběd na Benešovské náměstí. Musí se nechat, že mít festival v podstatě ve městě má své kouzlo. Hospůdky několik minut pěšky. Koupaliště asi 5 minut od stanového městečka atd. I pizzu jste si mohli zdarma nechat dovézt k bráně do stanového městečka.

Nakonec jsme se do areálu dostali zhruba v 19:00, abychom měli čas zjistit, co kde je a tak podobně. V tu dobu byla ještě Main Square zavřená, tak jsme prošli zbytek areálu. První, kdo nás roztancoval, bylo uskupení N.O.H.A. na Port Stage (RedBull Tour Bus). No a hodinu poté už nás čekala Opening Show na Main Square. Hlavní stage byla obrovská, až tomu člověk nechtěl věřit a 15 minutová show, která otevírá oficiálně Let It Roll, byla jedním slovem “Masakr”. Oproti loňsku se zaměřili více na vizuální efekty než například na pohyblivé segmenty, kterých bylo jen pár a ještě ve spodní části pódia, ale videomaping společne s laser show byl opravdu skvěle propracovaný.

Bohužel jsme kvůli openingu nestihli Rida, ale RAM Night na hlavní stage to naprosto nahradila. DC Breaks rozjel tvrdší DnB, takže se celá Main Square okamžitě roztancovala. Následně Wilkinson měl taky svižnější start, ale druhá polovina už byla taková nudnější. Nicméně zahrál remixy teď nejznámějších songů ať už Nobody to Love od Sigmy nebo Booyah od Showtek a samozřejmě zakončil svým celosvětově nejznámějším hitem Afterglow. I přesto, že na Wilkinsona bylo obrovské množství lidí, měl Andy C naprosto geniální set. Průřez perlami DnB za posledních několik let. Kdo si ve stanovém městečku nenotoval remix songu Mr Happy od DJ Hazzard (TAP TAP TARAP) jakoby na letošním LiRu nebyl. Opravdu tenhle remix jsme tam slyšeli několikrát.

Den druhý:

Před otevřením areálu jsme strávili veškerý čas na nedalekém koupališti a i přes ledovou vodu to bylo zdaleka nejlepší místo, kde se v takovém horku pohybovat. 20 korun vstup na celý den s možností návratu do areálu, no neberte to.

Opravdu přeplněný line-up nám nedovoloval stíhat průřez všemi pódii, ale i tak jsme zkusili náhodně zajít na Port stage, kde jsme poslechli projekt Sci fi psi, kteří hrají alternative electronica. Bohužel po asi 15minutovém opožděném začátku kvůli ladění a následnému kolapsu notebooku DJe kapely se nic závratného nekonalo. To se už ovšem o Sukim říct nedá. Zahajoval Hospitality night na hlavní stage a nutno uznat, že i po předchozí domluvě o klidném začátku, aby nám vystačily síly i na zbytek programu, rozjel Suki velice dobrý set. Následován Ayah Marar LIVE, u které jsem byl trochu skeptický, jak se kombinace live vystoupení a DnB týče, ale ve finále se ukázalo, že to funguje naprosto perfektně a její show nezaostávala ani o píď za zbytkem line-upu. Přes druhou opening show jsme prošli celý underworld, kde zrovna hrál například Sebastian Morgentau nebo Kato a Babe LN. Opravdu zajímavě vyřešený koncept mini stage vedle sebe, kam se sice nevešlo moc lidí, ale mělo to něco do sebe, když člověk popošel o pár metrů a hned jste měli jiný styl DnB. Škoda, že se tam nedalo vydržet moc dlouho kvůli horku a hlavně prachu, ale to holt už k těm uzavřeným podiím asi patří.

Program pokračoval na hlavní stage v uskupení Fred V a Grafix s doprovodem MC Wrec. Hned jste ze stylu setu poznali, že máte co dočinění s Hospitality labelem. Pokud jste byli pozorní, mohli jste si všimnout, že se v areálu Main stage pohybovali jak samotní interpreti tak i MC`s. Sám jsem po cestě ze záchodu potkal Script MC, který vystupuje s Netsky. Což nás přivádí na dalšího interpreta a to velmi očekávaného Netsky s živou kapelou. Za mě to ovšem nijak povedený set nebyl. Sice hrál svižnější songy, ale všeobecně se tam podle mě liquid tolik nechytal. Alespoň na konci setu představil živě nový song Running Low, který se opravdu povedl.

Když se na pódiu objevil London Elektricity, ještě jsme nevěděli, že to bude nejlepší vystoupení večera. Jednak měl naprosto skvělý průřez svojí tvorbou (došlo i na klasiky jako Just one second) a navíc celý set odehrál z vinylu, za což má náš respekt a obdiv. Camo and Krooked měli set na hodinu a půl kvůli představení svého alba Zeitgeist, které hráli například i na Hospitality v Praze před Vánoci. Mezitím se ještě na Finlandia stage objevili francouzští Dirtyphonics a vůbec se s tím nemazlili.

Celkové shrnutí letošního LiRu je rozhodně pozitivní, jelikož zážitků bylo víc než dost. Totálně našlapaný line-up. Zajímavý doprovodný program (my jsme stihli akorát konec vodní bitvy). Skvělý design pódií, hlavně Main Square. Takže ve finále člověk zapomněl i na zmatený začátek nebo nedostatek koryt na vodu v areálu. Co se show týče, posunulo se to zase o kus dál a pokud se tohohle progresu hodlají pořadatelé držet a vychytají se i nějaké ty organizační mouchy, tak jak sám London Elektricity společně s Netsky říkali po svém vystoupení, má LiR našlápnuto na jeden z nejlepších DnB festivalů světa. Tak zase za rok.

Fotoreport: Let it Roll Open Air Festival 2014



Tagy:



Autor

Freshspace



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Back to Top ↑

post