Design

Publikováno 27 srpna, 2015 | Autor: Riess Jiří

2

Chcete se něco dozvědět o Czech Design Week? Čtěte rozhovor s jeho ředitelem!

9. listopadu začíná první ročník unikátní prodejní přehlídky designu Czech Design Week. A co je na něm tak unikátní, jsme se rozhodli zeptat Ředitele festivalu Lukáše Pipka. Lukáš Pipek pracoval pro takové společnosti, jako je Sony, Apple nebo LG, byl u zrodu několika úspěšných vstupů značek na český trh, momentálně je marketingovým ředitelem uměleckých veletrhů Art Prague a Prague Photo.

Proč právě Czech Design Week? A co od něj můžeme čekat?
Myslíme, že to Czech je jasný. Nejsme jen pražský design, nejsme jen brněnský design, nejsme ani ostravský design, ale jsme český design. O designu z naší republiky se také neříká, že je pražskej, že je ostravskej, ale že je českej. Název design je snad jasný a week také.

Kdybys měl shrnout celou tu akci do tří slov?
To se nedá! Je toho hodně. Smích. Ale určitě bych vypíchl slovo mezinárodní!

Mezinárodní? Co si pod tímto pojmem může čtenář představit?
Máme v plánu Czech Design Week udělat mezinárodní, a to tak, že jsme oslovili ty nejzásadnější zahraniční design weeky a designová studia a snažíme se s nimi spolupracovat. Jejich zájem nás překvapil. A už je jich několik jasných a s dalšími intenzivně komunikujeme.

post_claim_2
A co to vlastně návštěvníkům a vám přinese?
Právě tu propojenost. Na Czech Design Week přijede např. ředitel zahraničního Design Weeku a my můžeme diskutovat a domlouvat propojení českého a zahraničního designu, jak osobně, tak samozřejmě i teď komunikujeme na dálku, ty nejzajímavější české tváře můžeme nabídnout všem našim zahraničním partnerům, v rámci toho onen designer může vyrazit a prezentovat se venku, kde má k dispozici prostor a také mediální podporu daného design weeku zcela zdarma, reakce a vstřícnost partnerů nás velice překvapila, nabídky také, nicméně si vše teprve sedá, je totiž nutno říct, že každý design week na světě začíná různě, a tak se vše musí logisticky propojit.

A mohu se zeptat, které weeky to tedy jsou?
Tak těch je opravdu hodně! Ale například Lima Design Week, Moscov, Mexico, Boston, Philippines, Polska. Dále jsou v jednání například: NY, Vienna, Paris, Miláno, atd., atd.

Už máte nějaká jména vystavovatelů, kterými nás můžete oslnit?
Samozřejmě ti nemůžu říci všechna jména. Musíme to trochu tajit a vypouštět do světa postupně, mohu ale například odhalit Vladimíra Staňka s jeho značkou Stinak. To že se jedná o na české poměry velice úspěšného českého fashion designera, zaměřeného pouze na pánskou módu, je prostě fakt. U nás bude například vystavovat svoje šperky a designové batohy. Dále například velice nadějný Cyril Dunděra, který momentálně zavítá v září na Paris Design Week. A také módní návrhář Leo Macenauer, který slaví úspěch v klasické krejčovině, mimochodem, nedávno otevřel svůj butik v centru Prahy a je prostě cool.

A jak si mezi nimi vybíráte?
Z tohoto důvodu máme kvalitní kurátory, kteří dokáží odhalit tu kvalitu, mezi kurátory máme veleúspěšného designera Petra Novague nebo kulturní osobnost Ivu Nesvadbovou, což je ředitelka Art Prague a Prague Photo. A to nejlepší z umělecké tvorby Pasta Onera.

post_claim_1

Co vlastně přinesete vystavovatelům?
Pomáháme českému designu a chceme pomáhat českým designerům. Je nám jedno, jestli se jedná o studenta, nebo zaběhlé jméno. Každý u nás má šanci. A designérům jako takovým nabízíme jak podporu finanční, z různých grantů, o které žádáme, tak mediální, od našich mediálních partnerů, ale stejně tak například zázemí kvalitního managementu, kontaktů na galerie a design weeky nebo design muzea a tak dále.

Jaké prostory jste vybrali a proč?
Tak jako hlavní prostor jsme si vybrali Dům u minuty, to už je klasika. Je to jasná volba, protože je zde více menších místností, což je ideální pro design. Každý bude mít svůj prostor, který si může udělat podle sebe a vtáhnout tak návštěvníka do svého světa. Také budeme prezentovat Design v prostoru, na ulici, chceme některé instalace přenést ven mezi lidi. Momentálně jsme se rozrostli o Galerii Mánes, která prošla komplikovanou rekonstrukcí a vypadá prostě skvěle, v Galerii Mánes se chystá obří instalace, samostatné sólové výstavy jednoho z nejlepších současných českých umělců, a my jsme partnerem jeho výstavy, další info je však prozatím tajné.

post_claim_3 (1)

Všichni musejí jít s dobou. Máte nějakou technickou vychytávku?
Připravujeme vlastní aplikaci, půjde z pohledu navštevníka i designéra o revoluční záležitost, ale také se chystáme být inovativní a mít vše na technologicky vyspělé úrovni, a to ve všech směrech! Platba platební kartou, jak vstupného, tak zakoupení předmětu u designéra, bude u nás samozřejmostí, proto jednáme také s bankami a denně absolvujeme několik schůzek s dalšími společnostmi v oblasti korporátního segmentu.

K čemu bude aplikace?
Pro vystavující na Czech Design Week bude registrace v aplikaci zcela zdarma, zalogujeme do ní jakéhokoliv designera z Čech, pro studenty je registrace také zdarma. A pozor! Nejen z Prahy! Ale z celé České republiky. Dokážeme přes aplikaci přivést návštěvníky na dané místo daného design obchodu nebo Pop up například v Brně, kde budou mít možnost se prezentovat v rámci Czech Design Weeku, ale také klidně i mimo něj. A hlavně k lepší orientaci pro návštěvníky. Aplikaci neplánujeme mít aktivní pouze v rámci design weeku, ale chceme jí mít aktivní celý rok. Budou se tam pravidelně přidávat novinky ze světa designu, výstav a budou se tak podporovat a propojovat designeři a jejich akce.

iPhone-5S-3-colors-Mock-up – kopie

Nebojíte se srovnání s konkurencí?
Rozhodně ne. Nejsme jako ostatní, máme jiný koncept. Máme např. koncept Kaleidoscope a mobilní aplikaci, atd., atd. Na konkurenci se nekoukáme, to bychom se z toho zbláznili. V dnešní době lidé jdou na přehlídku, vypláznou šílenou částku za lístek a nakonec z toho nemají nic. Chceme přinést něco jiného, chceme lidi bavit a zapojit je do procesu. Chceme lidem zprostředkovat setkání s designery přímo v jejich instalaci u nás. Ale jak už jsem říkal, odlišujeme se v tom, že budeme mezinárodní a budeme s designery spolupracovat celý rok. Nejen veliký boom 14 dní před akcí, wow o víkendu a pak se sbalí a zase až za rok, tohle opravdu nechceme.

Czech Design Week

Web / Facebook / Gooogle + / Twitter / Instagram



Tagy: ,



Autor

Freshspace



2 reakce na Chcete se něco dozvědět o Czech Design Week? Čtěte rozhovor s jeho ředitelem!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to Top ↑
  • Beloch
  • Partneři




  • post