Rozhovory Dirty Little Toaster

Publikováno Duben 10th, 2013 | Autor: Kletis

0

Rozhovor: Dirty Little Toaster

Freshspace ti přináší nový rozhovor, tentokrát s based producentem Dirty Little Toasterem z pražské Dubsteblog crew. Jehož jméno se objevilo na legendárním CD Dj Alyaz presents DROPS, které vyšlo pod BIGGBOSS a Heldenkëllerz labelem v roce 2011.

Zdravim tě, jsem rád, že sis na nás udělal čas. Jako první by ses mohl představit lidem, kterým přezdívka Dirty Little Toaster nic neříká. Jak se jmenuješ, co děláš, odkud jsi? atd.

Ahoj, jmenuju se Tomáš aka DLT. Jsem dj a producent z Prahy a spoluzakladatel brandu Dubsteblog. Spolu se Stiflerem nás můžeš slyšet každou neděli na Spinu, kde máme už 2 roky pořad, nebo si zajít jednou za 2 měsíce do Crossu, kde probíhají pravidelně naše mejdany. Pokud by to někoho zajímalo, můj nick je odvozenej od starý kreslený pohádky „Brave Little Toaster“ kterou jsem měl hodně rád, když jsem byl malej.

Když si shrnem tvoji hudební kariéru od záčátku, jak dlouho už se věnuješ hudbě a na čem jsi jako producent začínal?

Můj život bohužel nedoprovází žádnej hezkej příběh o tom, jak jsem hrál jakožto dítě na piáno, nebo kytaru a pak šel na konzervatoř. Neumim noty a pochybuju, že je někdy umět budu. Těžko najít nějakej přesnej moment kdy to začalo. Stahoval jsem si různý programy na tvorbu hudby, až jsem jednoho dne zakotvil u Fruity Loops a to mi vydrželo dodnes. Pamatuju si například, že mi trvalo půl roku, než jsem zjistil co je playlist a že nemusim všechny zvuky dávat do jednoho patternu. Velkou roli hráli určitě kluci ze Splash.sk crew, u kterejch mi vyšly první dva releasy. V tý době to tady samozřejmě moc lidí nezajímalo, působí to trochu úsměvně takhle zpětně, zřejmě to bylo i tim, že tu moc lidí dubstep nedělalo a když, tak se orientovali spíš na deepovější a minimalističtější stránku věci.

Všiml jsem si, že dubstep není jediný tvůj hudební styl a před nedávnem jsi vydal trapové EP. Co tě k tomu vedlo ?

Tak nikdy jsem v podstatě neposlouchal jenom jeden žánr, to by byla škoda. Jasně že dubstep hraje poslední roky prim, je důležitý mít rozhled v tom, co člověk dělá – pokud se tomu chce člověk věnovat naplno a hrát lidem i jiný věci, než který si můžou doma pouštět sami. Ale vzhledem k tomu, že jsem poslouchal valnou část života rap, tak se to odrazilo právě v mojí zálibě v trapu. Je to pro mě takovej edm tribute rapu, moderně zabalenej crunk. Což je moje definice, aby se zase nějakej kovanej trapovej beatmaker neurazil))))

Jak jsi se dostal k Dubsteblogu a mohl by si nám popsat začátky téhle crew ?

No tak se Stiflerem jsem se seznámil v době, kdy Dubsteblog založil. Poslal jsem mu tam minimix věcí, který mě v tu dobu bavily, (nahranej ve virtual dji samozřejmě))). Dostal jsem admina, sešli jsme se tušim v Central stationu, což byl tehdy jeden z mála dubstep-friendly podniků a začali jsme se bavit, nejen o muzice. Dubsteblog se na facebooku rozrůstal a my jsme dostali od kluků z ex-Bublaniny (Franill & Ponyk) možnost si s nima zahrát. Spojili jsme naše projekty a od tý doby na tom pracujeme oba na plnej úvazek s pomocí celýho kolektivu.

Dubsteblog slavil 3. narozeniny a vydal free compilaci, která obsahuje 13 dubstepových tracků od zahraničních a českých producentů, kde je i jeden od tebe (Strip). Jak se ti na této kompilaci pracovalo a jaká byla spolupráce se zahraničníma djs?

Na kompilaci se pracovalo dobře. Vzhledem k tomu, že ve spolupráci s crossem máme možnost dělat mejdany a zvát si lidi, který nás osobně zajímají, máme to lehčí v ohledu kontaktování artists, který se na kompilaci podíleli. Jsou to v podstatě všichni kamarádi, nebo lidi který známe osobně.

Mohl bys nám jen tak v kostce popsat, co vše se odehrálo v Dubsteblog crew po 3 letech a  kolik vám za tu dobu přibylo členů?

Jak jsem zmiňoval, původní Dubsteblog byl já, Stifler spolu s Franillem a Ponykem. Potom se k nám skrze rádio přidal Trusty, posléze Dryman, naše Brněnská spojka Alyaz, Clockmaker s Normanem a Woostepovic kluci. V poslední době přibyli ještě Insane a Alexandrovic, který spolu s Franillem a Chikem tvořej deepovou odnož Dubsteblogu – WNTGD. Nejčerstvější jména v naší crew jsou Z-kat a Merak, který určitě neni třeba představovat, zejména Merak na scéně český elektronický hudby působí mnohem dýl než my. To jsou lidi, který prošli naší crew, některý se pak vydali po svojí ose, jak to tak bývá, ale víceméně se všema pořád nějak spolupracujeme.

Díky vám měli tuzemští fans možnost slyšet to nejlepší z undergroundové dubstepové scény. Na co se můžeme těšim do budoucna?

Pointou Dubsteblogu je nějakým způsobem usměrňovat českou dubstepovou scénu cestou, která nám připadá nejlepší. Zdůrazňuju slovo „NÁM“. Je to samozřejmě subjektivní věc, co baví nás, nemusí bavit někoho jinýho. Dubstep má v dnešní době spoustu poloh a je každýho věc, co se mu líbí. Máme v crew dneska víc jak 10 lidí a každej hraje trochu něco jinýho. Mě osobně přijde blbost vymezovat se proti věcem, který jsme před 2 rokama hráli. Každej se samozřejmě od tý doby posunul jinam, ale to není důvod si, pejorativně řečeno, srát do huby. U všeho, co člověk dělá, je podle mě důležitej aspoň trochu přirozenej vývoj. Lidi chtěj všechno hned, což je do určitý míry pochopitelný, ale pak můžou zbytečně zabřednout do věcí, na který nebudou za pár let hrdý. Pokud se jim za pár let budou samozřejmě pořád věnovat. Nicméně tu nejsem rozhodně od toho, abych někomu říkal, jakej je správnej postup, to je každýho věc a nepochybuju, že se najde spoustu lidí, kterým i my lezeme na nervy. Nejbližší akce z dílny Dubsteblogu je Megalodon v Cross clubu. Na toho jsme si brousili zuby delší dobu. Odehraje se to 4. května a podle referencí lidí, který ho už viděli live, se máme na co těšit. Pokud se nepletu, je to náš první headliner ze zámoří, takže povinnost pro všechny milovníky dubstepu v jeho nejryzejší formě.

Máš ještě spoustu nevydaného materiálu, chystáš se někdy v nejbližší době vydat tyto tracky na nějakém českém, či zahraničním labelu?

Momentálně se hodně rozmejšlim nad touhle otázkou. Labely jsou super, mají nesporný výhody, co se týče například masteringu a proma. Ale trochu mě štve ten proces, kterej je okolo, konkrétně časovej. Není vyjímkou, že se na release čeká půl roku, i dýl. Obzvlášt u mě je to markantí, u věci kterou udělám dneska mám 90% jistotu, že se mi za 2 měsíce nebude líbit, takže jsem začal koketovat s myšlenkou dávat věci například na Bandcamp. Pár nabídek na release mám, mám z nich i samozřejmě velkou radost, ale jak věci dopadnou je ve hvězdách. Každopádně nevydaný věci mám v plánu v nejbližší době poslat do světa. Nakolik to bude pomocí labelů a nakolik po vlastní ose zatim nedokážu říct.

Jaký máš názor na českou bass music scénu a jakou vidíš budoucnost pro český dubstep ?

Myslim si, že hlavní problém český scény je necelistvost. Nečekám a ani bych asi nechtěl, aby byli všichni se všema zadobře, ale rád bych, aby se tady aspon vybudovala nějaká síť lidí, který budou fungovat dohromady, ať už formou kolaborací, remixů, čehokoliv. Podle mě je to i lepší cesta jak se dostat do celosvětovýho povědomí. Další problém je taky to, že spousta nadanejch lidí jsou tady zevláci což je dost škoda (zdravim do Vyškova)))), ale kdo je bez viny, ať hodí kamenem. I tak je potřeba zmínit například Woostepovic release na Dubline Records, což je na český poměry nevídanej úspěch. Jak nad tim přemejšlim, nejlíp bude český scéně, až nebudeme muset zmiňovat, že je něco úspěch „na Český poměry“. Je tu i spousta mladejch kluků, o kterejch ještě uslyšíme, pokud setrvaj v tom co dělaj. Takže budoucnost tu snad je. Koneckonců přehled o český a slovenský scéně si budeme moc udělat v červnu, kdy vyjde druhej díl Alyazový kompilace Drops. Na který je přes 30 cz-sk tracků, víceméně od každýho, kdo tě napadne, kromě těch co nestihli deadline (zdravim na Vinohrady)))

Který interpret tě momentálně nejvíce baví ?

S nadsázkou řečeno je interpret tak dobrej, jako jeho poslední release, když to hodně zjednodušim. Já osobně si hodně cenim originality v tvorbě, tý je dneska poskrovnu. Ale abych dal jeden konkrétní příklad za všechny – Megalodon ještě nezklamal.

Jen tak pro zajímavost, co jsi poslouchal v mládí? Přece jenom dubstep není tvůj prvotní styl.

Depresivní věc je, že jsem starší než internet, takže přístup k hudbě nebyl za mejch školních let tak jednoduchej jako dneska. Pamatuju si, že jsem trávil hodiny čekání na písničku v rádiu s prstem na tlačítku record. Hip hop jsem měl rád vždycky, ale poslouchal jsem i spoustu kytarovejch věcí, například Bloodhound gang – One Fierce Beer Coaster jsem měl dokonce na originálním cédéčku. Celej život mě provázeli Cypress Hill, Wu-tang, Kool Keith, Sepultura, System of a down, starý Limp Bizkit, Dizzee Rascal a Prodigy. Pak s internetem přišly starý Essential mixy – jeden z prvních byl Benga a Count & Sinden, přes to jsem se dostal k Basslinu, Dubstepu, Grimu a podobnejm věcem. A z českejch zástupců – víceméně K.O.Kru/Supercrooo, WWW a podobný věci, který tu v tý době vycházely.

Rád bych ti poděkoval za rozhovor a nakonec jestli chceš něco vzkázat čtenářům, či někoho pozdravit?

Na závěr bych chtěl pozdravit svojí holku, celou Dubsteblog crew, kámoše, lidi který chodí na naše mejdany a Vám poděkovat za rozhovor…

Tímto posíláme bigups pro celou Dubsteblog crew a vy nezapomeňte supportovat a poslouchat kvalitu.

Soundcloud Dirty Little Toaster

Dubsteblog



Tagy: , , ,



Autor



Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Back to Top ↑

post