Publikováno 25 června, 2015 | Autor: Riess Jiří

Poslední díl dokumentárního cyklu Kmeny představil subkulturu graffiti

Kmeny. Koprodukční dokumentární cyklus, mapující současné městské subkultury, si jako třešničku na dortu nechal na poslední díl ryze městskou subkulturu graffiti.

Cílem cyklu nikdy nebylo komplexně popisovat historii, současnost a budoucnost subkultur, stejně tak nikdy nebylo cílem zaznamenat celou scénu, ale spíše diváka vtáhnout do děje, do každodennosti, do atmosféry kolem. To se u dílu s podtitulem Graffiti rozhodně povedlo. Režisér Pavel Abrahám diváky vtáhl do atmosféry nočního města, kterou writeři kmitají, ve které čekají na 3. hodinu ranní, ve které tráví nejvíce svého času. Vzal diváky na cestu přes všechny zásadní disciplíny graffiti od striktního bombingu ulic, přes klidné tratě, až po promyšlený a přesně načasovaný postup při dobývání metra. Představil, že podstata graffiti je živelnost, primitivnost, ale také přesah až do uměleckých sfér. Představil Graffiti takové, jaké po většinu času jsou.

Režijní práce na dílu Graffiti mi nezprostředkovala až tak nový a překvapivý vhled do života subkultury, asi právě proto, že jsem se sám této aktivitě dlouhá léta věnoval. Spíš pro mě byla jakousi cestou časem. Natáčení podél opuštěné příměstské trati v pražských Vršovicích mi vyvolalo „flashback“ na dávno pozapomenuté detaily, jako je například zvuk projíždějícího „panťáku“, pach železničního dehtu a samozřejmě radost z tvarování monumentální typografie. V mém filmu jsem se, více než na vágní informace, soustředil na zprostředkování onoho pocitu z procesu samotné tvorby,“ představuje Graffiti režisér Pavel Abrahám.

Režie: Pavel Abraham
Kamera: Marek Dvořák
Střih: Vansa Jakub
Zvuk: Václav Flégl



Tagy: , , ,



Autor

Freshspace



Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to Top ↑
  • Beloch
  • Partneři




  • post